87% українських шкіл з укриттями: освітній форум висвітлив проблеми безпеки та якості освіти в умовах воєнного часу

11:32 29.11.2023

Станом на вересень 2023 року 87% українських шкіл обладнанні укриттями. Про це під час Всеукраїнського освітнього форуму «Сьогодні заради майбутнього: освіта у воєнний та післявоєнний час» повідомив заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків. Він також зазначив, що тема укриттів залишається актуальною проблемою, і влада спрямовує зусилля на забезпечення безпеки в навчальних закладах.

87% українських шкіл з укриттями: освітній форум висвітлив проблеми безпеки та якості освіти в умовах воєнного часу
Світлодіодне освітлення

«Серед всієї освітньої інфраструктури найбільше забезпечені укриттями школи. При цьому ремонту потребують ще 2,5 тисячі укриттів. А ще дві тисячі сімсот – необхідно збудувати. На це потрібна неймовірно велика сума – 153 мільярди гривень. Наступного ж року в державному бюджеті на ремонт та будівництво укриттів закладено 2,5 мільярди. Це дуже мало, і тому ми зараз працюємо з міжнародними донорами і партнерами. Адже надзвичайно важливо в майбутньому сформувати правильну мережу, тому що будувати укриття – це фактично будувати підземні школи», – зазначив Андрій Сташків.

Загалом в рамках дискусійної платформи «Про.Безпека: безпечна освітня екосистема» учасники обговорили важливі аспекти розвитку освіти в умовах воєнного стану, моделювали майбутнє української освіти і напрацьовували дієві рішення. А також дискутували хто саме є відповідальним за формування безпечного екосередовища в навчальному процесі. Зокрема Сергій Горбачов, освітній омбудсмен України, підкреслив, що безпечна освітня екосистема включає всі складові суспільства: «Я вважаю, що в цю систему входять всі, хто дотичний до процесу освіти на своєму рівні – вчитель, школа, громада, держава. На кожному рівні кожен робить своє».

А заступниця міністра внутрішніх справ України Катерина Павліченко наголосила, що безпекова складова навчального процесу складається з двох основних компонентів – безпекової інфраструктури, до якої належать укриття, системи оповіщення, пропускний режим та паспорти безпеки. Другий напрям – навчання та профілактика, де важливим аспектом є класи безпеки, які запроваджують МВС спільно Міністерством освіти та науки. 

«Класи безпеки – це не просто приміщення. Це інформаційні матеріали, стенди від ДСНС, необхідні макети вибухонебезпечних предметів, протимінної та протипожежної безпеки, цивільного захисту, муляжі видів зброї, захисні костюми тощо. Це все в сукупності формуватиме в дітей моделі правильної поведінки та навичок, які будуть корисні при надзвичайних ситуаціях», – наголосила Катерина Павліченко.

Анна Пуцова, керівниця регіонального розвитку міжнародного благодійного фонду SavED, наголосила на необхідності тісної співпраці з громадою та ДСНС для забезпечення безпеки та підготовки до надзвичайних ситуацій у навчальних закладах. Та розповіла про те, як вони створюють та облаштовують укриття в громадах.

«Ми не є балансоутримувачами тієї чи іншої будівлі, ми просто люди, які готові допомогти і вкластися. Тому, звісно, нам треба максимальне включення місцевої влади, щоб вони пропрацювали і дали на початку ремонтних робіт список рекомендацій. Тобто, що саме ми маємо там зробити, щоб потім приміщення кваліфікувалися як укриття, і ми могли там збирати дітей. Але безпека в будь-якому просторі може бути забезпечена, тільки якщо там є якась відповідальна особа. Ми зазвичай закладаємо в наш концепт роботу «тьюторів», ми їх так називаємо. Це адміністратори центрів, люди, які безпосередньо працюють з дітками, з технікою, з батьками, з інформацією, з наповненням розкладу. Тобто ці люди, які безпечно намагаються сформувати цей простір, наповнити його життям», – зазначила Анна Пуцова.

Директорка Українського інституту розвитку освіти, Наталія Софій, підкреслила необхідність індивідуального підходу до учнів в рамках створення безпечного освітнього середовища, зазначивши, що розвиток діагностичних тестів допомагає вчителям адаптувати навчання до потреб кожного учня.

«Український центр розвитку освіти розробив діагностичні тести для учнів 5-11 класів, які дають вчителю можливість визначити, на якому рівні знаходиться дитина, особливо ті діти, які значно пропустили освітній процес, чи переїхали з окупованих територій, чи здобували освіту за кордоном, і відповідно індивідуалізувати свій освітній процес», – наголосила Наталія Софій.

Загалом учасники дискусійної платформи виділили ключові напрямки розвитку безпечної освітньої екосистеми, звертаючи увагу на необхідність співпраці всіх учасників цього процесу. Адже безпека – це не лише про укриття, а й про безпечне середовище та безпечного дорослого поруч з дитиною.

Форум організовано ГО «Центр інноваційної освіти «Про.Світ»  у партнерстві зі Службою освітнього омбудсмена та в межах проєкту «Про.Спільноти: безпечне та сприятливе середовище для навчання дітей», який «Про.Світ» реалізує за підтримки «U-LEAD з Європою» та Isar Ednannia.

Великий Київ у Google News

підписатися